Wat is Alpha?

Ontmoeten, vragen en ontdekken. Dat doe je op Alpha. De Alpha-cursus wordt in allerlei landen en kerken aangeboden. Vanuit de Immanuelkerk start ongeveer één keer per jaar een cursus.

Voor wie?

Alpha is voor iedereen! Heb je vragen over het leven of over het christelijk geloof? Dan is Alpha echt iets voor jou. Er is alle ruimte om het gesprek aan te gaan en je vragen en ideeën te delen.

Waarom?

Op Alpha denk je samen na over vijftien inspirerende onderwerpen. Iedereen komt met zijn eigen vragen en ideeën. Je ontdekt altijd iets nieuws. Je ontmoet leuke, nieuwe mensen. En het is helemaal gratis!

Hoe werkt het?

Elke Alpha begint met een lekkere maaltijd. Een mooi moment om elkaar op een ontspannen manier te leren kennen. Na de maaltijd bespreken we met elkaar een onderwerp.

We komen ongeveer tien avonden bij elkaar van 19.00 uur tot 21.30 en een keer een kort weekend. Op Alpha bespreek je onder meer de volgende onderwerpen:

• Is er meer?
  • Wie is Jezus?
  • Bidden: waarom en hoe?
  • De Bijbel lezen: waarom en hoe?
  • Hoe zit het met de kerk?

Werkboekje

Je krijgt aan het begin van de cursus het alpha-werkboekje zodat je thuis het thema dat we besproken hebben kunt nalezen of je voorbereiden op de volgende keer. Maar dat is niet verplicht en er is geen huiswerk.

Tot slot: Welkom

De cursus is gratis en vrijblijvend. Jong of oud, gelovig of niet gelovig, met vragen of twijfels, je bent van harte uitgenodigd! Bij voldoende aanmeldingen start de cursus. We komen samen in de Immanuelkerk, Klarinetweg 2, 2992 GG Barendrecht.

Wil je meer informatie of jezelf aanmelden voor de cursus?
Email naar het Alpha-team:
Kijk voor meer informatie op www.alpha-cursus.nl.